aku ,dia dan cerita kami...| as know as...

Assalamualaikum..

sebenarnya tak terlintas langsung nak wat blog ni..memandangkan ramai kawan-kawan dah ada blog..teringin la jugak nak jadi macam depa..sekurang-kurangnya nak la memiliki rasa kepoyoan yang tak terhingga..muahahaha....kuang,kuang..

apa aku nak cerita eeh..

lagipun aku bukan reti nak cerita sangat..sebagai entri pertama aku nak upload gambar aku bleh...bukan hensem mana pun..sekurangnya-kurangnya nampak la meriah skit blog ni..tul tak..kalau nak komen serba sedikit sebanyak...bleh nya...aku bukannya dari lulusan tinggi-tinggi..setakat...apa yang aku tau..aku gtaw lah......gebang punya lama..aku lupa nak perkenalkan diri aku sapa...nama mengikut sijil kelahiran aku adalah Mohd Sayuti Bin Mat Daud,asal dari utara tanah air..iaitu Negeri yang femes dengan jolokan Jelapang Padi...kawan-kawan panggil mattys..
Usia aku dah mencecah 26 tahun,sekejap aja...pejam celik,celik pejam..lagi 4 tahun untuk mencapai umur 30 an...rasa macam sekejap aja...sapa sangka..Dengan ertikata lain aku dah berkerjaya dan kuala lumpur la tempat aku memperjuangkan diri dan ilmu di bumi bertuah kuala yang berlumpur ni.

Jumaat 12.00tghari,
Sekitar Kuala Lumpur,

Orang kata kat tempat macam ni banyak perkara yang pura-pura macam sesumpah,kejap biru,kejap hijau,merah!Semua orang dari luar dikhabarkan begitu .Aku rasa bukan niat mereka nak menceritakan yang buruk tapi lebih kearah nasihat untuk perantau macam aku,macam kaulah supaya lebih beringat-ingat,iyerlah mak mana yang tak sayangkan anak...(apa aku membebel ni?!korang faham tak...aku pun tak faham....)
Dalam keadaan rungsing,bising,gamat ni,aku resah,gelisah,bosan berbaur keliru..aku tamatkan untuk hari ni...hahahaha...langsung tak faham...
(fyi/baju hijau teluk belanga tu aku la...waktu darjah 4,sekolah kebangsaan tiak..comelkan..perasan,,ikut suka la..hehehe)

Comments